Sunday, February 17, 2008

gaya bahasa ku tidak se-formal dahulu??

benarkah begitu wahai sahabatku nisa nine..macam mana la bleh jadi mcm ni..entah la 2thn itu suatu tempoh yg cukup lah lamer..kalau nk di ibaratkan, kalau pasangan yg kahwin tu maybe dh nak dpt anak no 2..itulah perumpamaan maser 2thn itu,di sebut macam sekejap tapi sebenarny amat lah lamer. ..

baru2 ni sy baru menymbut ulang thn ku (harap sudah cukup formal) yg ker jeng jeng ..rahsia mude lagi nie. kadang2 kalau kita berfikiran logik,sebenarny kiter menghitung usia kiter backward.tahukah sebenarnya semakin hari semakin dekat kiter dgn ajal kiter,kiter sebenrny menghitung kedatangan ajal kiter...saya ader terbaca,dikatakan bahawa umur umat Muhammad (SAW) ialah dlm linkungan 60thn..bayangkan jangkamasa yang begitu singkat dan sekrg sebenarnya saya sudah menghabiskan satu per empat dari usia saya...

sepanjang hidup sy di alam yg fana ini, saya xrasa kalau saya di mati kan oleh Khalid kite saya akan terlepas dr azab neraka (nauzubillah), biler dibandingkan dgn amalan2 para sahabat dan alim ulama...even ader sahabat yg beramal siang malam pagi ptg pn di mskkn ke neraka Allah, inikan sayer yg hanya tahu bangun pagi, pergi kelas, solat, ptg tido malam ddk depan komputer..
aperkah jwpan yg akan saya jwb dihadapan Khalid di hari perhintungan kelak,untuk setiap detik yg telah Dia pinjamkan,setiap saat yg disia-siakn ini,adakah dgn air mata tangisan ke insafan sahaja dpt meyelamatkn diri yg lemah ini...walaupun tlh diceritakn byk dlm hadith bahawa air tangisan keinsafan dpt menyelamatkn kite dr azab neraka Allah..adakah dgn setitik air mata itu mmp menawan hati Allah utk mengampunkan kiter untuk sejuta dosa yg telah kiter lakukan...

terasa bahawa diri ini sebenarnya menzalimi diri sendiri..dan mmg betol pn lagu yg di dendangkan oleh nazrey kump raihan..~Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu~ seperti juga lagu opick (irhamna) ini yg slalu menikam kalbu...

Tinggi menggunung dosa-dosaku
Bertambah tinggi semakin hari
Berjuta kesalahan berlapis kesombongan
Selalu saja datang menghampiri

Langkah yang rapuh jiwa yang lemah
Segala salah adalah milik kita
Segala puji hanya bagiMu
Lautan ampunan kasih sayangMu

Engkau yang pemurah Engkau yang pemaaf
Hanya padaMu hati ini berharap
Irhamna ya Alloh ya Rohman ya Rohim 4x

Kasihanilah kami
Ampunilah kami
Selamatkanlah kami
Ampun aaaa
Ampun aaaa

sangat lah terkesan lagu2 opick nie,bagus buat kiter insaf and reflect balik kesilapan diri kiter buat muhasabah diri. sekarang nie dh tahu bhw usia umat nabi kiter 60 an jer,makin sedih dan pilu hati ini mengenangkan ayah dan mak kt kg tue, yg sudah lewat usia, berapa lama lagi Allah akan benarkan kita merasai kasih sayang mak ayah kiter,sempat kah diri sayer ini membalas jasa mereka, berapa tahun lagi masa kami untuk bersama,maybe 2,3thn jek lagi (nauzubillah)

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
aku memohon pada MU..
agar panjangkanlah usia Ibubapa ku..
berkatilah setiap saat hidup mereka..
berilah aku peluang membawa mereka..
berjumpa dngn mu di Rumah mu..
menjaga mereka sehingga ke hujung usia..

ameen....

kwn-kwn, lagu taqwa ni pn bgs di jadikan doa..nyanyi lagu ni sblm tido, insyaAllah dier mcm kiter berdoa jgk cume ditambah dengan musik yg best dan suara kiter yg sgt lah meruntun jiwa (kalau suara mcm opick la hehe), kalu di matikan Allah mana tahu diperkenan kn doa tue...

Laaillahailalloh 8x

Ku bersujud pada-Mu
Dan pasrahkan diri dike-maha-anMu
Ku berlindung selalu pada dosa-dosa
Dan setiap salahku
Kau jagalah lindungilah cintailah aku

Laaillahailalloh 8x

Setiap detik yang berlalu
Menghitung diriku
Bertanya padaku
Akankah sia-sia bila akhir waktu
Datang memanggilku
Kau jagalah lindungilah selamatkan aku

Alloh Alloh Alloh

Kau jagalah lindungilah selamatkan aku
Alloh (Laaillahailalloh)

Jagalah diriku jagalah diriku
Lindungi lindungi lindungilah aku ini
Jagalah cintai lindungi selamatkan
Ya Alloh 2x

(Laaillahailalloh)
Jagalah ya Alloh
Laaillahailalloh

ameenn..

yg baik SEMUA dr ALLAH belake....

No comments:

Post a Comment